Manon van Roon is oprichter en eigenaar van Dipped in Green. Zij heeft meer dan 25 jaar ervaring in marketing & communicatiemanagement en heeft gewerkt voor grote merken. Zo'n vijftien jaar geleden maakte zij de overstap naar de duurzame sector.
Bij Stichting Max Havelaar werkte zij aan de versteviging van Fairtrade in de samenleving. Zij begeleidde Fairtrade introducties van A-merken en grote retailers en organiseerde de Fairtrade Week. Daarnaast deed zij onderzoek naar de houding en het gedrag van duurzame consumenten.
In 2010 richtte ze Dipped in Green Communication op met als doel om bedrijven te helpen om verduurzaming te verankeren in hun bedrijfsvoering, missie gedreven te werken en hun verhaal over het voetlicht te brengen. Sindsdien werkte zij onder andere voor Dekker Groep, Amsterdam RAI, HZPC Holland en stichting Schooldakrevolutie.
Manon is een ondernemer, conceptueel denker en houdt bedrijven een spiegel voor als het gaat om een duurzame missie. Door op zoek te gaan naar innovatieve, verantwoorde routes voor de toekomst daagt ze bedrijven uit om verder te denken dan de geijkte richtingen. Haar kracht ligt in het relevant maken van maatschappelijk verantwoord en betrokken ondernemen en daarmee meer eigenaarschap te creëren en succesvol te zijn.